SCHENGEN VİZE ÖN BİLGİLENDİRME
Avrupa ülkelerine gitmek şu sıralar herkesin hayali. Bir çoğumuz Avrupa'nın tarihi ve kültürel zenginliklerini keşfetmek için gitmek istese de, Schengen vizesi alıp Avrupa'ya gitmek isteyen bir çok Türk vatandaşı, yaşamak için yeni bir ülke bulma peşinde.
Bu süreçte Schengen vizesi alma süreci hakkında internette ya da kulaktan kulağa dolaşan bilgi kirliliğini engellemek için sizlere Schengen vizesi için bilgilendirmelerde bulunacağız. Avrupa Birliği (Schengen) bölgesindeki ülkeleri öğrenmek için buraya tıklayın.
Schengen vizesi almak istiyorum, ne yapmalıyım?
Schengen vizesini ilk defa alacaksanız size öncelikli olarak tavsiyemiz deneyimli bir seyahat acentesi ile çalışmanız olacaktır. Vize başvuruları genellikle karmaşık, zor ve çok fazla evrak gerekiyor gibi göründüğünden gözünüzü korkutabilir. Deneyimli birinden alacağınız danışmanlık çok rahat bir şekilde vize başvurunuzu yapmanızı sağlayacaktır.
Bu yazımızda Schengen turist vizesi başvuru sürecini anlatacağız.
Ne yapmalıyım sorusunu cevaplamadan önce, sıkça sorulan sorular ve yapılan hataları anlatmamız gerekli;
- Bireysel ya da bir seyahat acentesi aracılığıyla başvuru yaptığınızda vizenizin çıkacağının garantisi yoktur. Vize verilip verilmemesi tamamen konsolosluğun inisiyatifindedir.
- Vize verilmemesinin temel sebebi, ülkelerin başvuru yapan kişinin ülkesine geri döneceğine inanmamasıdır. Yeterli ekonomik bütçe (ya da kaynağı belirsiz yüksek tutarda para) gibi durumlar söz konusu olduğunda vizede Red almanız muhtemeldir.
- Avrupa ülkelerinde ikamet eden/çalışan 1. derece yakınınızdan kaynaklı (olumsuz) durumlar red almanıza sebebiyet verebilir.
- Evrakları tarih ve orijinallikleri doğru olacak şekilde hazırlamalısınız. Konsolosluğun istediği tüm evraklar eksiksiz teslim edilmelidir.
Başvuru işlemleri için danışmanınızın size ilettiği evrakları hazırladıktan sonra evrakları kargo ile ya da elden teslim ederek (pasaportunuzla birlikte) işlemleri başlatabilirsiniz. Bu süreçte danışmanınızla koordineli bir şekilde ilerlemeniz hem evrakların eksiksiz ulaşması hem de doğruluğu açısından önem teşkil etmektedir.
Evrakları teslim ettim, süreç nasıl işliyor?
Eğer ilk kez Schengen vizesi alıyorsanız ya da ilk Schengen vizenizin (parmak izi verdiğiniz) üzerinden 5 yıl geçtiyse kuruma gelip (adresi bilgileri ve iletişim ayrıca paylaşılacaktır) parmak izi vermeniz gerekmektedir. Parmak iziniz Schengen ülkelerinde 5 yıl geçerli olacaktır. Dolayısıyla sonraki vize başvurularında sadece evrakları bize iletmeniz yeterli olacaktır.
Randevu tarihinden sonra ülkeden ülkeye değişmekle birlikte ortalama 1 ay içerisinde pasaportunuz çıkmaktadır.
Örneğin Yunanistan randevudan sonra 1 hafta içerisinde pasaportu teslim edebiliyorken, Çek Cumhuriyeti gidiş tarihinden birkaç gün önce pasaportu teslim ediyor. Ülkelere göre süreler değişiklik gösterebiliyor.
Vizeniz hazır mı?
Avrupa turlarını incelemek isterseniz buraya bekleriz. :)
GENEL EVRAKLAR (Herkes tarafından oluşturulacak ortak evraklar.)
1- Başvuru Formu: Bizim tarafımızdan doldurulacaktır.
2- Geçerli Pasaport: Pasaportunuzda en az karşılıklı iki (2) sayfanın boş olması gerekmektedir. Pasaportunuz talep edilen vize süresinin bitiminden sonra en az 6 ay daha geçerli olmalıdır. Pasaportun sayfaları yırtık, lekeli veya yıpranmış olmamalıdır.
3- Nüfus cüzdanı: Kimlik fotokopisi
4- Eski pasaport: Var ise bir önceki pasaport ve vize fotokopileri sunulmalıdır. Eski pasaport kayıp veya imha edilmiş ve vize fotokopileri mevcut değilse dilekçe yazılmalıdır.
5- Vizesi olan biriyle seyahat ediliyorsa: Seyahat edilen kişinin geçerli vizenin kopyası veya yeşil pasaportun ön bilgi sayfasının kopyası.
6- Fotoğraf: 1 adet arka fonu beyaz, 3,5 cm x 4,5 cm boylarında biyometrik resim. Yetişkinler için son 6 ay, 12 yaş altı çocuklar için son 3 ay içerisinde ve gözlüksüz olarak çekilmiş olmalıdır.
7- Pasaport fotokopisi: Pasaportun kimlik bilgilerinin yazılı olduğu sayfanın fotokopisi sunulmalı. Daha önce Schengen veya başka bir ülkeden alınan vizelerin fotokopileri eklenmeli.
8- Sigorta: Seyahat süresini kapsamalıdır. Teminat en az 30.000 Euro olmalıdır. Tüm Schengen üye ülkelerini kapsamalı ve QR kodlu olmalıdır. EURO para birimi harici teminatlar kabul edilmez. Poliçede ‘Vefat halinde cenazenin defni veya yurtdışından nakil giderlerinin nasıl karşılanacağını da kapsaması gerekmektedir.
9- Vukuatlı Nüfus Kayıt Örneği Belgesi: E-devlet üzerinden QR kodlu olarak 'nüfus aile' ve 'Vukuatlı Belge' seçenekleri seçilerek alınır. Bekar ise anne ve baba, evli ise eş ve çocuklar gözükmelidir. Buraya tıklayarak belge oluştur.
10- Yerleşim Yeri (İkametgah) Belgesi: E-devlet üzerinden QR kodlu olarak alınır. Buraya tıklayarak belge oluştur.
11- Tarihçeli Yerleşim Yeri (İkametgah) Belgesi: E-devlet üzerinden QR kodlu olarak alınır. Buraya tıklayarak belge oluştur.
12- Gidiş-Dönüş Uçak Bileti Rezervasyonu: Bizim tarafımızdan tur evrakları konulacaktır. Tur satın almadıysanız uçak biletinizi beyan etmelisiniz.
13- Otel Rezervasyonu: Bizim tarafımızdan tur evrakları konulacaktır. Tur satın almadıysanız otel rezervasyonunuzu beyan etmelisiniz.
MESLEK EVRAKLARI (Meslek grubuna göre oluşturulacak evraklar.)
ÇALIŞANLAR İÇİN
1- 4A İşe Giriş Bildirgesi: E-devletten QR kodlu alınmış 4A İşe Giriş Bildirgesi (2008 öncesi girişliler için ıslak imzalı ve kaşeli olmalıdır.) Buraya tıklayarak belge oluştur.
2- Maaş Bordrosu: Son 3 aya ait Kaşe ve ıslak imzalı (sözleşmeli çalışılıyor ise kaşe ve ıslak imzalı sözleşme fotokopisi).
3- Mal Varlığı: Türkiye ya da Avrupa'da bulunan mal varlıklarınız (tapu fotokopileri, kira gelirleri)
4- İşveren Yazısı: Şirket antetli kağıdına, Konsolosluğa hitaben yazılmalı ve aşağıdaki bilgiler belirtilmelidir: Çalışanın adı ve pasaport numarası, işe başlama tarihi ve görevi; izin süresi, ücretli ya da ücretsiz izin olduğu; işverenin iletişim bilgileri ve yazıyı imzalayan kişinin ismi ve mevkisi belirtilmelidir. Şirket yetkilisi tarafından imzalanmış ve kaşelenmiş olmalıdır. Buraya tıklayarak belge oluştur.
5- SGK Tescil ve Hizmet Dökümü: E-devletten QR kodlu alınmış. Buraya tıklayarak belge oluştur.
6- Banka Hesap Dökümü: Banka dökümleri randevu tarihinden maksimum Bir (1) hafta öncesine ait olmalı ve alınan banka dökümlerinin önlü/arkalı (çift yüzlü) basılması gerekmektedir (Tek yüze çıktı alınan dökümler kabul edilmeyecektir). Son üç ayın hareketlerini kapsaması, banka imza sirküleriyle beraber, ıslak imzalı ve kaşeli olmalıdır. Çalışan için maaşın yattığı hesap da ibraz edilmelidir. (QR kodlu banka hesap dökümleri kabul edilmemektedir.) Banka hesap dökümü alındığı tarihte hesap içerisinde minimum 80.000TL bulunmalıdır. Vadeli hesaplar, altın hesapları, hisse senetleri ve fonlar kabul edilmemektedir.
7- Şirket Dokümanları: Güncel Vergi Levhası, Ticari Sicil Gazetesi, Son 6 aya ait Orijinal ya da e-imzalı Faaliyet belgesi, İmza Sirküleri (şahıs firmalarında İmza Beyannamesi)
EMEKLİLER İÇİN
1- Mal Varlığı: Türkiye ya da Avrupa'da bulunan mal varlıklarınız (tapu fotokopileri, kira gelirleri)
2- Emekli Maaşı Banka Hesabı: Emeklilik hesabı randevu tarihinden maksimum Bir (1) hafta öncesine ait olmalıdır. Emekli maaşınızı gösteren, Son üç ayın hareketlerini kapsaması, banka imza sirküleriyle beraber, ıslak imzalı ve kaşeli olmalıdır. (Yalnızca emekli maaşı banka hesap dökümü ibraz edilecekse hesap bakiyesi minimum 80.000TL görünmelidir.
3- Banka Hesap Dökümü: Banka dökümleri randevu tarihinden maksimum Bir (1) hafta öncesine ait olmalı ve alınan banka dökümlerinin önlü/arkalı (çift yüzlü) basılması gerekmektedir (Tek yüze çıktı alınan dökümler kabul edilmeyecektir). Son üç ayın hareketlerini kapsaması, banka imza sirküleriyle beraber, ıslak imzalı ve kaşeli olmalıdır. Çalışan için maaşın yattığı hesap da ibraz edilmelidir. (QR kodlu banka hesap dökümleri kabul edilmemektedir.) Banka hesap dökümü alındığı tarihte hesap içerisinde minimum 80.000TL para bulunmalıdır. Vadeli hesaplar, altın hesapları, hisse senetleri ve fonlar kabul edilmemektedir.
4- 4A/ 4B Emekli Aylık Bilgisi: E-devlet üzerinden QR kodlu olarak alınır. Buraya tıklayarak belge oluştur.
ÖĞRENCİLER İÇİN
1- Mal Varlığı: Türkiye ya da Avrupa'da bulunan mal varlıklarınız (tapu fotokopileri, kira gelirleri)
2- Sponsor Evrakları: Geçimi sağlayan aile üyesinin meslek kategorisi kısmından ilgili evrakları hazırlaması ve öğrencinin dosyasına eklemesi gerekmektedir. (Örn: Firma sahibi ise Firma sahibi için evraklar, Emekli ise Emekli için gerekli evraklar hazırlanır). Sponsor birinci dereceden yakın olmalıdır. (Anne, baba, kardeş.)
3- Parmak İzi: 12 yaş üstü çocukların biyometrik (parmak izi) uygulama gereği parmak izi vermemiş ise ebeveyn ya da yasal vasisiyle beraber şahsen başvuru merkezimize gelmeleri gerekmektedir. 12 yaş altı çocukların başvuru merkezini ziyaret etmesi gerekli değildir.
4- Varsa ebeyevnlerin geçerli vizesi: Ebeveynlerin veya yasal vasinin geçerli vizesi bulunması durumunda, geçerli vize fotokopileri çocuğun dosyasına eklenir.
5- Boşanmış çiftler için: Çocuğun velayetini gösteren mahkeme kararının orijinali ve fotokopisi gerekmektedir. Velayet her kimde olursa olsun, diğer ebeveynin orijinal muvafakatname ve fotokopisini sunması zorunludur. Muvafakatname son 6 ay içerisinde alınmış olmalıdır.
6- Banka Hesap Dökümü: Banka dökümleri randevu tarihinden maksimum Bir (1) hafta öncesine ait olmalı ve alınan banka dökümlerinin önlü/arkalı (çift yüzlü) basılması gerekmektedir (Tek yüze çıktı alınan dökümler kabul edilmeyecektir). Son üç ayın hareketlerini kapsaması, banka imza sirküleriyle beraber, ıslak imzalı ve kaşeli olmalıdır. Çalışan için maaşın yattığı hesap da ibraz edilmelidir. (QR kodlu banka hesap dökümleri kabul edilmemektedir.) Banka hesap dökümü alındığı tarihte hesap içerisinde minimum 80.000TL para bulunmalıdır. Vadeli hesaplar, altın hesapları, hisse senetleri ve fonlar kabul edilmemektedir.
7- Öğrenci Belgesi: Yüksek öğrenim için, E-devlet üzerinden alınmış güncel ve QR kodlu olmalıdır. İlk ve orta öğrenim için güncel E-Devlet üzerinden QR kodlu veya okuldan alınmış ıslak imzalı, kaşeli öğrenci belgesi. Buraya tıklayarak belge oluştur.
8- Dilekçe: Sponsor olan kişinin sponsorluk dilekçesi ve kimlik fotokopisi Buraya tıklayarak belge oluştur.
9- 18 yaş altı başvuruları için: Her iki ebeveyn veya yasal vasiden orijinal ve fotokopi olarak noter tasdikli muvafakatname istenir. Muvafakatname son 6 ay içerisinde alınmış olmalıdır.
KAMU PERSONELİ İÇİN
1- Mal Varlığı: Türkiye ya da Avrupa'da bulunan mal varlıklarınız (tapu fotokopileri, kira gelirleri)
2- Maaş Bordrosu: Son 3 aya ait Kaşe ve ıslak imzalı (sözleşmeli çalışılıyor ise kaşe ve ıslak imzalı sözleşme fotokopisi)
3- 4A İşe Giriş Bildirgesi: E-devletten QR kodlu alınmış 4A İşe Giriş Bildirgesi: (2008 öncesi girişliler için ıslak imzalı ve kaşeli olmalıdır.) Buraya tıklayarak belge oluştur.
4- Kurum Kartı: Çalıştığınız resmi kurumun kimlik kartı ve fotokopisi.
5- Banka Hesap Dökümü: Banka dökümleri randevu tarihinden maksimum Bir (1) hafta öncesine ait olmalı ve alınan banka dökümlerinin önlü/arkalı (çift yüzlü) basılması gerekmektedir (Tek yüze çıktı alınan dökümler kabul edilmeyecektir). Son üç ayın hareketlerini kapsaması, banka imza sirküleriyle beraber, ıslak imzalı ve kaşeli olmalıdır. Çalışan için maaşın yattığı hesap da ibraz edilmelidir. (QR kodlu banka hesap dökümleri kabul edilmemektedir.) Banka hesap dökümü alındığı tarihte hesap içerisinde minimum 80.000TL para bulunmalıdır. Vadeli hesaplar, altın hesapları, hisse senetleri ve fonlar kabul edilmemektedir.
6- Kurum Yazısı: Çalıştığınız resmi kurumdan alınmış, çalışanın adı ve pasaport numarası, işe başlama tarihi ve görevi, seyahatin amacını, izinli olduğunuz tarihleri ve bu iznin ücretli veya ücretsiz olduğunu belirten orijinal ıslak imzalı kaşeli veya e-imzalı izin yazısı. Buraya tıklayarak belge oluştur.
7- SGK Tescil ve Hizmet Dökümü: E-devletten QR kodlu alınmış. Buraya tıklayarak belge oluştur.
ŞİRKET SAHİPLERİ İÇİN
1- Mal Varlığı: Türkiye ya da Avrupa'da bulunan mal varlıklarınız (tapu fotokopileri, kira gelirleri)
2- Dilekçe: Şirketin antetli kağıdına yazılmış, seyahatin amacını belirten imzalı kaşeli dilekçe. Buraya tıklayarak belge oluştur.
3- Banka Hesap Dökümü: Banka dökümleri randevu tarihinden maksimum Bir (1) hafta öncesine ait olmalı ve alınan banka dökümlerinin önlü/arkalı (çift yüzlü) basılması gerekmektedir (Tek yüze çıktı alınan dökümler kabul edilmeyecektir). Son üç ayın hareketlerini kapsaması, banka imza sirküleriyle beraber, ıslak imzalı ve kaşeli olmalıdır. Çalışan için maaşın yattığı hesap da ibraz edilmelidir. (QR kodlu banka hesap dökümleri kabul edilmemektedir.) Banka hesap dökümü alındığı tarihte hesap içerisinde minimum 80.000TL para bulunmalıdır. Vadeli hesaplar, altın hesapları, hisse senetleri ve fonlar kabul edilmemektedir.
4- Şirket Dökümanları: Güncel Vergi Levhası, Ticari Sicil Gazetesi, Son 6 aya ait Orijinal ya da e-imzalı Faaliyet belgesi, İmza Sirküleri (şahıs firmalarında İmza Beyannamesi)
ÇALIŞMAYANLAR İÇİN
1- Mal Varlığı: Türkiye ya da Avrupa'da bulunan mal varlıklarınız (tapu fotokopileri, kira gelirleri)
2- Evlilik Cüzdanı: Sponsor eş ise, evlilik cüzdanı eklenmelidir.
3- Sponsor Evrakları: Geçimi sağlayan aile üyesinin meslek kategorisi kısmından ilgili evrakları hazırlaması ve çalışmayan kişinin dosyasına eklemesi gerekmektedir. (örn: Firma sahibi ise Firma sahibi için evraklar, Emekli ise Emekli için gerekli evraklar hazırlanır). Sponsor birinci dereceden yakın olmalıdır. (Anne, baba, kardeş.) Başvuru sahibi evliyse, sponsor olarak eşini göstermelidir.
4- Banka Hesap Dökümü: Banka dökümleri randevu tarihinden maksimum Bir (1) hafta öncesine ait olmalı ve alınan banka dökümlerinin önlü/arkalı (çift yüzlü) basılması gerekmektedir (Tek yüze çıktı alınan dökümler kabul edilmeyecektir). Son üç ayın hareketlerini kapsaması, banka imza sirküleriyle beraber, ıslak imzalı ve kaşeli olmalıdır. Çalışan için maaşın yattığı hesap da ibraz edilmelidir. (QR kodlu banka hesap dökümleri kabul edilmemektedir.) Banka hesap dökümü alındığı tarihte hesap içerisinde minimum 80.000TL para bulunmalıdır. Vadeli hesaplar, altın hesapları, hisse senetleri ve fonlar kabul edilmemektedir.
5- Dilekçe: Sponsor olan kişinin sponsorluk dilekçesi ve kimlik fotokopisi Buraya tıklayarak belge oluştur.