Hizmet Sözleşmesi


1.SÖZLEŞMENİN TARAFLARI

1.1.Gba Turizm İnşaat Ltd. Şti.

Adres: Dumlupınar Mh. Pelin Sk. No:1 Nuhoğlu Yenitepe 2. Etap B Blok D:66 Telefon: 0(216) 234 30 60

E-posta: [email protected]

Web: www.tatilmakinasi.com.tr

(Bundan böyle “TATİLMAKİNASI” olarak anılacaktır.)

1.2. Paket Tur Broşürü, Paket Tur Broşürü Notları ve TATİLMAKİNASI tarafından düzenlenmiş olan Voucher muhteviyatında isim, soy isim, T.C. kimlik numarası, adres, telefon, e-posta, pasaport ve sair tüm bilgileri yer alan Tüketici’ dir. (Bahsi geçen Paket Tur Broşürü, Paket Tur Broşürü Notları ve Voucher işbu sözleşmenin ayrılmaz bir parçası olup paket tur hizmeti hakkında bir ihtilaf olması halinde işbu sözleşme ile birlikte anılı dokümanlardaki bilgiler kapsamında işlem yapılacağı taraflarca gayri kabil rücu kabul edilmiştir.)

(Bundan böyle “Tüketici” olarak anılacaktır.)

(Bundan böyle “Tüketici” ve “TATİLMAKİNASI” birlikte “Taraflar” olarak anılacaktır.)

 

2.SÖZLEŞMENİN KONUSU

İşbu sözleşmenin konusu; TATİLMAKİNASI ’nın, Tüketici 'ye aşağıda nitelikleri ve satış fiyatı belirtilen hizmetin satışı ve ifası ile ilgili olarak 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Paket Tur Sözleşmeleri Yönetmeliği hükümleri gereğince tarafların hak ve yükümlülüklerini kapsamaktadır.

İşbu sözleşme, yazılı olarak veya mevzuatta elektronik posta, kısa mesaj, internet, disk, CD, DVD, hafıza kartı ve benzeri her türlü araç ve ortamı şeklinde belirtilen kalıcı veri saklayıcısı yoluyla da mesafeli olarak kurulabilir. Yine; Tüketicinin, iştirak edeceği paket tura ilişkin broşür, bilgilendirme ve her nevi yazışmalar da kağıt üzerinde verilebilir veya kalıcı veri saklayıcısıyla gönderilebilir.

 

3.ÖDEME ŞEKLİ VE DÜZENİ

3.1.Tüketici tarafından satın alınan tur/hizmet taksit ile satılmakta ve ödeme kredi kartı ile yapılmamakta ise, Tüketici, taksitli satış sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren yedi gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayabilir. Promosyon, erken rezervasyon ve özel dönem rezervasyonlarında ya da iptal edilmeyeceği açıkta belirtilmiştir her türlü rezervasyonda geçerli değildir. Ancak, Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin bu süre içinde TATİLMAKİNASI ’na yöneltilmiş olması gerekir. Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile hizmetin ifasına başlanan hizmet sözleşmelerinde tüketici cayma hakkını kullanamaz. Taksitle satış sözleşmesinde tüketicinin taksitleri ödemede temerrüde düşmesi durumunda, TATİLMAKİNASI, sözleşme gereğince tüm edimlerini ifa etmiş, tüketicinin kalan borcu, toplam borcun en az onda birini oluşturan ve birbirini izleyen en az iki taksiti veya kalan borcun en az dörtte birini oluşturan bir taksiti ödemede temerrüde düşmesi hâlinde, öncelikle, tüketiciye en az otuz gün süre verilerek muacceliyet uyarısında bulunulur. Buna rağmen, borç ödenmez ise, TATİLMAKİNASI, kalan borcun tümünün ifasını talep etme hakkına sahiptir. Sözleşmenin işbu hükmü, Taksitle Satış Sözleşmeleri Hakkında Yönetmelik’in 2/4. Maddesi gereğince kredi kartı ile yapılan satışlarda uygulanmaz.

3.2.Tüketici, işbu sözleşmenin kurulmasından önce, TATİLMAKİNASI tarafından ön bilgilendirme amacıyla kendisine iletilen tur tanıtım broşürünü incelediğini, tura, konaklama tesisine, vergiler dahil toplam tur fiyatına, ön ödeme tutarına ve kalan bedelin ödeneceği tarih bilgilerine, paket turu oluşturan hizmetler kapsamında; Yolculuğun başlangıç/bitiş tarihi ve yerinin, kullanılan/kullanılacak ulaşım araçlarının türü ile yolculuğun sınıfının, hareket ve dönüş tarihleri, saatlerinin ve yerlerinin, konaklama tarihleri ve türü, yeri, nitelikleri, sınıfı ve bu sınıflandırmanın Türkiye'de uygulanandan farklı olması halinde bu farklılığa ilişkin uyarıların, yemek planının, Yolculukta izlenecek güzergâhın, Paket turun özelliklerine uygun olarak pasaport, vize, yaş ve sağlık şartlarına ilişkin bilgilerin, Şartların tahakkukuna bağlı olarak Tüketiciye paket turun iptalinin bildirileceği son tarihin, 14/9/1972 tarihli ve 1618 sayılı Seyahat Acenteleri ve Seyahat  Acenteleri Birliği Kanununa göre düzenlenmesi zorunlu sigorta ile varsa diğer sigortalara ilişkin bilgilerin, broşürde yer alan sair detaylara ilişkin bilgilerin/gerekli bilgilendirmelerin anlaşılır olduğunu ve sözleşme kurulmadan önce TATİLMAKİNASI tarafından kendisine verilen ön bilgilendirme broşürün bir nüshasının da işbu sözleşme ekinde yer aldığını, Kalıcı Veri Saklayıcısı ile işbu sözleşme hükümlerinin kendisine ayrı ayrı izah edildiğini, bildirildiğini, kabul yönünde açıkladığı idaresi doğrultusunda sözleşmenin tanzim ve imza edildiğini beyan eder.

 

4.İNDİRİMLİ, ÖZEL VEYA KAMPANYALI ÜRÜN

İndirimli Ürün, Özel Ürün veya Kampanyalı Ürün satın alan tüketici, hizmet bedelinin tamamını rezervasyon anında ödemekle yükümlüdür. Ödemenin tamamı yapılmadan rezervasyon kesinleşmez ve yurt dışı turlarda da vize işlemlerine başlanılamaz. Kampanya, Özel Ürün dışı hizmet alımlarında kayıt anında rezervasyon bedelinin en az %35'i, bakiyesinin ise tur/konaklama/hizmetin başlamasından en geç 15 gün önce ödenmesi gerekmektedir. Rezervasyon ile hizmetin başlangıç tarihi arasında 15 günden daha az süre bulunması halinde bedelin tamamı tahsil edilir. Anılan süre içinde belirtilen ödemelerin yapılmaması halinde, sözleşme, Tüketici tarafından tek taraflı olarak feshedilmiş sayılır, böyle bir durumda, TATİLMAKİNASI Tüketici tarafından yapılmış olan peşin ödemeyi irad kaydederek, Tüketiciye fatura düzenler.

 

5.SÖZLEŞME BEDELİ FİYAT ARTIŞI

Sözleşme bedelinde fiyat artışı olması halinde, ilave olarak aradaki fark tüketiciden talep edilmeyeceği gibi, tesis tarafından aksiyon olarak adlandırılan indirimlerin de tüketiciye iadesi söz konusu değildir. Ancak, Sözleşme bedelinin döviz cinsinden belirlendiği yurt dışına yönelik paket turlarda,  döviz kurunda meydana gelen olağan dışı artış olması, liman, havaalanı gibi yerlerde tahsil edilen vergi, resim, harç ve benzeri yasal yükümlülüklerde değişiklikler meydana gelmesi, yakıt giderleri dahil olmak üzere ulaştırma masraflarında olağanüstü artış yaşanması halinde (%2 den fazla fiyat artışı olması, olağan dışı artış olarak nitelendirilecektir) Tüketici, TATİLMAKİNASI 'nın fiyat ve koşullarda, sözleşme bedelinin %5 ini geçmeyecek şekilde değişiklik yapma hakkı olduğunu kabul etmiştir.

 

6.HİZMET DEVRİ

Tüketici, satın alınan tur/konaklama/hizmete devam etmesinin mümkün olmaması durumunda, hareket tarihinden en az 7 gün önce TATİLMAKİNASI 'na bildirimde bulunarak otobüslü tur rezervasyonunu, sözleşme açısından geçerli tüm koşulları yerine getirecek üçüncü bir kişiye devredebilir. Biletlenen uçaklarda ya da isim değişikliği kabul etmeyen otellerde vb. durumlarda geçerli değildir. Bu durumda sözleşmeyi devreden ve devralan şahıs/şahıslar, TATİLMAKİNASI 'na karşı bakiye tutardan ve söz konusu devirden doğan tüm ilave masrafların ödenmesinden müteselsilen sorumludurlar. Uçak ulaşımlı turlarda ise bu durum taşıyıcı havayolu firmasının iptal ve değişiklik koşulları doğrultusunda değerlendirilir. Özellikle yurt dışı turlarda devredilen turlarla ilgili olarak vize işlemi tamamlanmış olan tüketicilerin vize bedelleri iade olmaz. Paket turu devir alan tüketicilerin ise vize sorumlulukları kendilerine ait olacaktır. Tüketicilerin vizelerinin bulunmaması, başvuru yapmış olmalarına rağmen, tur başlangıç tarihine kadar ilgili kurumdan vize alamamaları durumda, TATİLMAKİNASI sorumluluk kabul etmediği gibi, tur bedelinin tamamını devreden ve devralandan (müteselsil olarak) tahsil eder. Hizmeti devralan kişinin, devredenle aynı statüde olmaması halinde, devir gerçekleşmez veya yapılan özel indirimler kaldırılarak devir işlemi tamamlanır.

 

7.DEĞİŞİKLİK HAKLARI

Paket turun / hizmetin başlamasından önce, Tüketiciden kaynaklanmayan nedenlerle sözleşme içeriğinde yapılan önemli değişiklikler ile 5. maddede belirtilen sebeplerle yapılan fiyat ve değişikler dışındaki diğer fiyat vb. değişiklikler esaslı sözleşme değişiklikleri olarak kabul edilmiştir. Esaslı sözleşme değişiklikleri ve işbu esaslı sözleşme değişikliklerinin fiyat üzerindeki etkisi TATİLMAKİNASI tarafından yazılı olarak ve/veya Kalıcı veri saklayıcısı yoluyla Tüketiciye/katılımcıya derhal bildirilir. Tüketici/Katılımcı, bildirimin kendisine yapılmasını müteakip derhal yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile bildirilen değişikliği kabul edebileceği gibi yapılan değişikliği kabul etmediğini TATİLMAKİNASI ’na, yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile bildirmek koşulu ile;

a. TATİLMAKİNASI tarafından sunulan, eşit veya daha yüksek değerde başka bir paket tura ek bir bedel ödemeksizin katılma,

b. Fiyat farkının kendisine iade edilmesi şartıyla daha düşük değerde bir paket tura katılma,

c. Herhangi bir tazminat ödemeksizin sözleşmeden dönme haklarından birini kullanabilir.

Tüketici/Katılımcı tarafından sözleşmeden dönülmesi halinde, sözleşmeden dönme bildiriminin TATİLMAKİNASI ’na ulaştığı tarihten itibaren, en geç 14 gün içinde, Katılımcı/Tüketicinin ödemiş olduğu bedel, kesinti yapılmaksızın Tüketici/Katılımcıya iade edilir. Katılımcı/tüketici, TATİLMAKİNASI tarafından, esaslı sözleşme değişiklikleri ve işbu esaslı sözleşme değişikliklerinin fiyat üzerindeki etkisi yukarıdaki usullerde kendisine bildirilmiş olmasına rağmen, Tüketici/Katılımcı, bildirme herhangi bir yanıt vermez ve/veya yukarıda belirtilen haklarından hangisini kullandığını yukarıda belirtilen usuller ile TATİLMAKİNASI 'na bildirmez ise kendisine bildirilen fiyat artışları dahil paket tur sözleşmesindeki esaslı değişiklikleri ihtiva eden, paket tur sözleşmesinin esaslı unsurlarını değiştiren bu ek sözleşme niteliğindeki yeni koşulları kabul etmiş sayılacağını, hiçbir bildirimde bulunmaksızın tura katılmaması halinde Tüketicinin hizmeti almadığı gerekçesiyle ücretlerin iadesini ya da tenkisini talep edemeyeceğini, ödemiş olduğu ücretlerin cayma tazminatı olduğunu, kabul ve beyan etmiştir. TATİLMAKİNASI, Tüketici/Katılımcıdan kaynaklamayan bir nedenle, turun/hizmetin başlamasından önce turu/sözleşmeyi iptal eder ise, Tüketici/Katılımcı, yukarıda a), b) ve c) bendlerinde sayılan ve Tüketiciye/Katılımcıya tanınan hakları kullanabilir.

 

8.HİZMET BAŞLAMAMA VE DEVAM EDEMEME DURUMU

TATİLMAKİNASI gerekli tüm özeni göstermiş olmasına rağmen aşağıda belirtilen nedenlerle, tura / hizmete başlanamaz veya yine aşağıda belirtilen nedenlerle turun devamı imkansız hale gelirse ve/veya sözleşmeye aykırılığın aşağıda belirtilen nedenlerden kaynaklanması halinde, TATİLMAKİNASI, sözleşmenin hiç veya gereği gibi ifa edilememesinden sorumlu tutulamaz;

a. Tüketicinin kusurunun bulunması.

b. Sözleşmenin ifası sürecine dahil olmayan üçüncü bir kişinin beklenmeyen ve önlenemez bir davranışının bulunması.

c. Mücbir sebebin bulunması.

d. Paket tur düzenleyicisinin, aracısının veya bağımsız hizmet sağlayıcısının gerekli tüm özeni göstermelerine rağmen öngöremedikleri ve engelleyemedikleri bir olayın meydana gelmesi,

e. Paket turun düzenlenmesi için öngörülen asgari katılımın sağlanamaması nedeniyle iptal edilmesi ve iptalin sözleşmede öngörülen sürede paket turun başlamasından en az yirmi gün önce yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile Tüketiciye bildirilmiş olması (Turun erteleme ve/veya iptal sebebi, turun başlamasına 20 günden daha az bir süre kala ortaya çıkarsa, bundan TATİLMAKİNASI sorumlu tutulamaz.)

Yukarıda belirtilen sebeplerin tur başlamadan önce ortaya çıkması durumunda, TATİLMAKİNASI 'nın, Tüketiciye yazılı olarak veya Kalıcı Veri Saklayıcısı ile bilgi vererek, turu / hizmeti iptal etme ve/veya erteleme veya alternatif bir tur önerme hakkı vardır. Yukarıda belirtilen sebeplerle, tura başlanamaz ve tüketici de turun ertelenmesini veya alternatif tura katılmayı kabul etmez ise, TATİLMAKİNASI, Tüketicinin turunu iptal eder. Bu durumda, tüketici eğer TATİLMAKİNASI 'nın erteleme talebini veya alternatif tur önerisini kabul etmez veya turun ertelenmesi fiilen imkansız ise, TATİLMAKİNASI, Tüketicinin o tarihe kadar yapmış olduğu ödemeleri, Tüketici için yapılan resmi ödemeler (vergi, harç, vs.) hariç, tüketiciye iade edilir. Mücbir sebepler tur başladıktan sonra, hizmetin ifası sırasında ortaya çıkarsa, TATİLMAKİNASI 'nın sorumluluğu, Tüketiciyi, turun başlangıç noktasına geri getirmekten ibaret olup, TATİLMAKİNASI 'na başkaca bir sorumluluk (iade, tazminat, vs.) yüklenemez.

 

9.İPTAL VE İADE ŞARTLARI

Tüketici tarafından hizmetin başlamasından 31 gün öncesine kadar, sebep gösterilmeksizin yapılan iptallerde, ödenmesi zorunlu vergi, harç ve benzeri yasal yükümlülüklerden doğan masraflar ile üçüncü kişilere ödenip belgelendirilebilen ve iadesi mümkün olmayan bedeller hariç olmak üzere ödediği bedel tüketiciye iade edilir. Tüketici tarafından hizmetin başlamasından evvel 31 günden fazla bir süre varsa tüketiciye o ana kadar ödediği ücretinin tamamı (ödenmesi zorunlu vergi, bilet vb. ücretler hariç) iade edilir. Alınmış olan hizmet, yılbaşı, sömestre, bayram dönemi gibi özel dönemler veya diğer kampanyalar dâhilinde bir ürün ise, sözleşmenin yukarıdaki maddeleri geçerli değildir. Bu durumda tüketicinin iptal, iade hakkı bulunmamaktadır. Tur hareketine 31 günden daha az bir süre varsa tüketicinin iptal iade hakkı bulunmamaktadır. Yurt içi konaklamalarda Erken rezervasyon iptal sigortası yaptıran, Tüketicinin erken rezervasyon iptal sigortası veya erken rezervasyon güvence paketi uçak ulaşım bedellerini kapsamamaktadır. Yurt dışı seyahatlerinde yapılan iptallerde, vize alınmış ise, vize bedeli iade edilemez. Uçak ulaşımlı turlarda, tüketicinin iptal talebinde, bu durum taşıyıcı havayolu firmasının iptal ve değişiklik koşulları doğrultusunda değerlendirilir. Tüketicinin hizmetin değiştirilmesine yönelik talebi halinde, bu değişikliğin TATİLMAKİNASI tarafından uygun bulunması şartıyla, önceki alınan hizmetle, yeni talep etmiş olduğu hizmet arasında fiyat farkı var ise tüketici aradaki farkı, değişiklik talebinin kabulüyle birlikte derhal TATİLMAKİNASI 'na ödemek zorundadır. Ancak yeni hizmetin fiyatı, bir önceki hizmet fiyatından düşük ise TATİLMAKİNASI aradaki farkı tüketiciye iade edecektir.

 

10.MÜCBİR SEBEPLER

10.1. Tüketici, gerekli tüm özeni göstermesine rağmen, öngöremediği veya engelleyemediği bir durum veya mücbir sebep nedeniyle, turun/hizmetin başlamasına 30 günden daha fazla bir süre kala bildirimde bulunması halinde, ödenmesi zorunlu vergi, harç, vb. yasal yükümlülüklerinden doğan masraflar ile üçüncü kişilere ödenip belgelendirilebilen ve iadesi mümkün olmayan bedeller hariç, Tüketicinin ödemiş olduğu bedel kendisine iade edilir. Turun devamı sırasında ortaya çıkması halinde buna ilişkin bilgi ve belgeler, tüketicinin turdan ayrılmasından itibaren derhal TATİLMAKİNASI 'na belgesiyle birlikte sunulmalıdır. Tüketicinin başlangıcını kaçırdığı tur/konaklama/hizmete iştirak edeceğini yazılı olarak bildirmemesi durumunda; TATİLMAKİNASI tüketici adına yapılmış tüm rezervasyon ve hizmetleri 24 saat sonra iptal etme hakkına sahiptir. Bu gibi iptallerde tüketiciye herhangi bir ücret iadesi yapılmaz.

10.2. Öngörülemeyen durum veya mücbir sebep, turun devamı sırasında ortaya çıkması halinde, buna ilişkin bilgi ve belgeler, tüketicinin turdan ayrılmasından itibaren ve derhal TATİLMAKİNASI 'na belgesiyle birlikte sunulmalıdır. Tüketicinin başlangıcını kaçırdığı tur/konaklama/hizmete iştirak edeceğini yazılı olarak bildirmemesi durumunda; TATİLMAKİNASI tüketici adına yapılmış tüm rezervasyon ve hizmetleri 24 saat sonra iptal etme hakkına sahiptir. Bu gibi iptallerde tüketiciye herhangi bir ücret iadesi yapılmaz.

 

11. OTOBÜS İLE ULAŞIM

Bagaj ve içeriği ile ilgili her türlü sorumluluk sahibine aittir. Tüketici seyahat edeceği aracın ve konaklayacağı tesisin tabi olduğu mevzuat ve teamüllerine uymakla mükelleftir. Tüketiciye ait bagajların TATİLMAKİNASI 'na  ait araçlarda; TATİLMAKİNASI ve çalışanlarının kastı ve ağır kusuru nedeniyle kaybı veya hasarı durumunda, kayıp ve hasar tutanağı düzenlettirilmesi koşuluyla, kaybolan veya hasar gören bagajın içinde bulunan eşyaların maddi ve manevi değeri ile sair vasıf ve özellikleri gözetilmeksizin, rezervasyon bedeli içinde ulaşıma isabet eden kısmının azami 1/2'si, kaybolan eşya ve valizin maddi ve manevi tazminatı olarak TATİLMAKİNASI tarafından eşya sahibi tüketiciye ödenir. Otobüs ulaşımı koltuk numaraları, sistem tarafından otomatik olarak yapılmaktadır. Bu sebeple TATİLMAKİNASI, araçlarda koltuk garantisi vermemektedir. Ulaşıma ilişkin diğer tüm detaylar voucher/broşürde düzenlenerek, tüketiciye iletilmiştir.

 

12. UÇAK İLE ULAŞIM

Charter uçuşları ile ilgili düzenlemeler uluslararası havacılık kurallarına tabi olduğundan havayolları bu uçuşlarda her türlü saat değişikliği, uçak tipi, havayolu şirketini değiştirme hakkına sahiptir. Hareket saati garanti edilemez, taşıyıcı, biletlerde gösterilen duraklama yerlerini değiştirebilir veya duraklama yapabilir. Satış sırasında belirtilen saatler muhtemel saatler olup, bu konudaki değişiklikler nedeni ile TATİLMAKİNASI sorumlu tutulamaz. Bu sebeple yapılacak iptal ve iade talepleri de kabul edilemez. Charter yani tarifesiz olarak satın alınan uçak biletlerinin iptali durumunda, bedel iadesi uçak biletinin özelliği nedeniyle yapılamaz. Bu sözleşmede yazılı olmayan hususlarda yürürlükteki ilgili mevzuat hükümleri, IATA, IHA, UFTAA Konvansiyon hükümleri, Sivil havacılık kanunu, Türkiye'nin dahil olduğu Uluslararası sözleşmeler ve bunlara bağlı olarak çıkartılmış Tüzük, Yönetmelik, Genelge ve Tebliğler tatbik olunur. TATİLMAKİNASI, havayolu ile tüketiciler arasında aracı konumunda olup, 28/09/1955 tarihli Lahey Protokolüne tabidir. Tüketici(ler) saat değişikliği riskini bilerek ve kabul ederek turları satın aldıklarını taahhüt eder. Aracı Kurum statüsündeki TATİLMAKİNASI, bu tür değişikleri haber aldığı an en kısa sürede tüketiciye bildirmekle yükümlüdür. Herhangi bir aksilik yaşanmaması için tüketicinin de uçuştan en az 48 saat önce TATİLMAKİNASI 'nı arayarak uçuş saatini teyit etmesi gerekmektedir. Uçaklı ulaşımlarda, tüketiciye sunulan havayolu firmasının bagaj kayıp ve hasarı durumunda ilgili havayolu firmasının kuralları geçerli olup, TATİLMAKİNASI 'nın sorumluluğunda olmadığı açık bir şekilde tüketici tarafından kabul edilmiştir. Rezervasyon aşamasında hatalı verilen doğum tarihlerinden TATİLMAKİNASI sorumlu değildir. Bu durumun check-in sırasında fark edilmesi durumunda ilgili havayoluna ait yaptırım ve kurallar geçerlidir.

 

13. KONAKLAMA HİZMETLERİ

Tüketici, sözleşme kapsamında hizmet alınacak tesis hakkında her türlü bilgiyi gerek TATİLMAKİNASI 'na ait web adreslerinden ve/veya gerekse TATİLMAKİNASI satış temsilcilerinden alıp, gerekli tüm incelemeyi yaptıktan ve okuduktan sonra imzaladığını kabul ve beyan eder. Tesisin konaklamanın başlayacağı tarihte hizmet verebilecek durumda olmaması halinde, TATİLMAKİNASI tüketiciyi hizmet satın aldığı tesisle aynı standartlarda olan bir tesiste konaklatmak üzere teklifte bulunabilir. Tüketici böyle bir değişikliği kabul etmez ise rezervasyonu için ödediği toplam bedeli geriye alma hakkına sahiptir. Paket turlarda geçerli olan geceleme sayısıdır. Paket turun konaklama yapılacağı ilk gece birinci gün ve birinci gece şeklinde sayılmaktadır. Ulaşım araçlarının mücbir sebeplerden veya hava yolu firmasının yapacağı rötarlardan doğan gecikmesinden dolayı tüketicilerin gün ışığından faydalanamamasının sorumluluğunda değildir. Tüketicinin konaklama yaptığı tesiste olabilecek herhangi bir bagaj, değerli eşya ve benzeri kayıp hallerinde, gerekli tutanakları ilgili kolluk kuvvetlerine tutturması tüketicinin sorumluluğundadır. Bu ve benzeri durumlardan dolayı TATİLMAKİNASI sorumlu tutulamaz. Tüketicinin, ifa edilen hizmetin kusurlu olduğundan bahisle alınan hizmeti sonlandırması halinde, TATİLMAKİNASI yetkilisine ve konakladığı otele, hizmetin sona erme sebeplerini yazılı olarak ve derhal bildirmek zorundadır. Aksi halde hizmeti alıp kullanmış addolunur. Rezervasyon aşamasında hatalı verilen doğum tarihlerinden TATİLMAKİNASI sorumlu değildir. Bu durumun check-in sırasında fark edilmesi durumunda ilgili tesise ait yaptırım ve kurallar geçerlidir.

 

14.VİZE VE PASAPORT İŞLEMLERİ

Satın alınan hizmete, VİZE İŞLEMLERİ ve HİZMETLERİ dahil değildir. İşbu maddelerin konusu, TATİLMAKİNASI ile yurtdışı turuna katılacak olan müşterinin, yurtdışına çıkış için gerekli vize takip işlemini TATİLMAKİNASI 'nın üstlenmesini talep etmesi nedeniyle, TATİLMAKİNASI 'nın çalıştığı yetkili acente tarafından tüketiciye verilecek vize hizmetine ilişkin usul ve esasların düzenlenmesidir. Vize başvurusu için gerekli olan evraklar ve vize masrafları ile vize hizmet bedeli, ilgili Konsolosluğun bildirdiği şekilde eksiksiz olarak, REZERVASYON ESNASINDA müşteri tarafından TATİLMAKİNASI ve TATİLMAKİNASI 'nın talebi doğrultusunda acenteye teslim edilmelidir. Teslim edilen pasaportun gezinin başlangıç tarihinden itibaren en az 6 aylık geçerlilik süresinin bulunması zorunludur. Tüketicinin TATİLMAKİNASI veya yetkili acentasına pasaport teslim etmesi durumunda; Tüketici Konsolosluk talep ettiği takdirde şahsi başvuruyu evraklarıyla beraber verilen gün ve randevu saatinde Konsolosluğa müracaat edeceğini kabul ve beyan eder. Tüketicinin TATİLMAKİNASI veya yetkili acentasına pasaport ve evraklarını teslim edip, teslim edilen evrakların Konsoloslukça yetersiz veya eksik görülmesi durumunda; Konsolosluk tarafından tüketiciden eksik evraklara mahsuben talep edilen evrakların belirtilen süre zarfında teslim edilmemesinden doğan tüm yükümlülükler tüketiciye aittir. Bu sebeple alınamayan vizeler TATİLMAKİNASI ve yetkili acentasının sorumluluğunda olmayıp, yapılan harcamalar geri iade edilemez. Tüketici, tüm evrakları zamanında teslim etmiş ve acenta zamanında başvuru yapmış olmasına rağmen Konsolosluk tarafından başvuru reddedilirse veya yine taraflardan kaynaklanmayan nedenlerle, ilgili Konsolosluk tarafından turun başlangıç gününe kadar pasaportlar teslim edilmezse, TATİLMAKİNASI veya acentanın sorumluluğu doğmayacaktır. Tüketicinin hüsnüniyet (vergi borcu, askerlik durumu, yurtdışına çıkış yasağı, kara liste olma durumu vb.) kurallarına aykırı olan hareketleri neticesinde vizenin alınamaması durumunda TATİLMAKİNASI 'nın veya yetkili acentasının sorumluluğu olmayacaktır. Tüm vize işlemleri geçerli olarak yapılmış olmasına rağmen, gidilen ülkede herhangi bir nedenle ülkeye alınmayan veya vizeleri tamam olmasına rağmen Türkiye'den çıkışına izin verilmeyen müşterilere herhangi bir geri ödeme yapılmayacak ve bu durumdan doğacak zararlardan TATİLMAKİNASI veya yetkili acentası sorumlu olmayacaktır. Tüketici yasal mercilerde kabul edilecek şekilde tahribatsız, deformasyonsuz geçerli pasaport bulundurmakla yükümlüdür. Pasaporttaki tahribat veya deformasyondan kaynaklı ülke çıkış ve girişlerinde yaşanacak olan seyahat iptallerinden TATİLMAKİNASI sorumlu tutulamaz. Katılacakları tura ait ülkelere vizesi olduğunu beyan eden veya vize işlemlerini bizzat kendisi takip edeceğini belirten tüketici, vize işlemlerinin gerçekleşmemesini ileri sürerek sözleşmeyi feshedemez, sorumluluk tüketiciye aittir. TATİLMAKİNASI veya yetkili acentasının hiçbir şekilde Konsolosluklar üzerinde yaptırım gücü veya edinimlerini taahhüt edebilme yetkisi yoktur. Konsolosluklardaki gecikmelerden TATİLMAKİNASI aracı kurum olması sebebiyle kendi veya yetkili acentası sorumlu değildir. Konsolosluk tarafından iade edilen belgeler TATİLMAKİNASI veya yetkili acenta tarafından tüketiciye teslim edilir. Konsolosluğun vize vermemesi halinde TATİLMAKİNASI 'nın herhangi bir sorumluluğu olmayıp, neden vize alınamadığı yasal olarak Konsolosluk beyanına dayanır.

 

15.BANKA YÜKÜMLÜLÜKLERİ

Tüketici, sözleşme bedelini nakit veya bankaların kredi kartları ile peşin veya bankaların taksit yapan kredi kartları ile taksitli olarak ödeyebilir. Kredi kartı ile yapılan ödemelerde, kredi kartı borcunun ödenmemesi halinde, Tüketicinin muhatabı, kredi kartı sözleşmesi imzaladığı bankasıdır. TATİLMAKİNASI, bu ihtilafta taraf değildir. Kredi kartıyla hizmet satın alan tüketiciler erken ödeme, taksit azaltma taleplerini kartın ait olduğu bankaya bildirmek ve bankanın belirlediği ödeme şubelerine yapmaları gerekmektedir. Tüketiciler kredi kartı ile taksitli olarak aldıkları hizmetin herhangi bir sebebe bağlı olarak iptal ettirdiklerinde TATİLMAKİNASI kredi kartından almış olduğu bedeli yine tüketicinin kredi kartına iade edecektir. Yapılan iade işlemi bankaların iş kurallarına göre tüketicinin kartına iade edilir. Taksitli olarak yapılan ödemelere ilişkin iadelerde de banka kuralları geçerli olup, taksitli yapılan ödemelerin yine karta taksitle iade edilmesi durumunda, TATİLMAKİNASI 'nın herhangi bir yükümlülüğü ve müdahale imkanı bulunmamaktadır.

 

16.BİLGİLENDİRME

16.1. TATİLMAKİNASI 'nın tüketiciye yapacağı tüm bilgilendirmeleri yazılı olarak elden veya kalıcı veri saklayıcısı aracılığıyla (elektronik posta, kısa mesaj, disk, cd/dvd, hafıza kartı ve benzeri her türlü araç veya ortam) yapabilecektir. Tüketici, sözleşmenin ifası sırasında hizmetin ayıplı olduğunu görürse, hangi hizmetin/hizmetlerin niçin ayıplı olduğunu sebepleri ile birlikte derhal TATİLMAKİNASI yetkililerine/tur sorumlularına, iddia ettiği ayıp tesisten kaynaklanmakta ise tesis yetkililerine yazılı olarak bildirmek zorundadır. Ki, Tüketicinin, şikayetçi olduğu hususları tur sırasında yazılı olarak TATİLMAKİNASI 'na ve/veya konakladığı tesise bildirmesi iyiniyetli bir tüketicinin işbirliği yapma ve özenli davranma borcudur. Aksi halde, hizmetin ifası sırasında ayıp bildiriminde bulunmayan, herhangi bir bildirimde bulunmadan oteli/turu terk eden Tüketici, turu/oteli haklı sebep olmaksızın terk etmiş sayılır ve hizmeti alıp kullanmış addolunur, tur / konaklama / hizmet bedelinin iadesini ya da zararının tazminini talep edemez.

16.2. Turun / konaklama / hizmetin başlamasından sonra, TATİLMAKİNASI' dan kaynaklanan bir nedenle, tur tamamlanamaz veya verilen hizmetin ayıplı olduğunun tespit edilmesi hallerinde, TATİLMAKİNASI; Tüketicinin tura devam etmesi için Tüketiciye ilave maliyet getirmeyen eşdeğerde alternatif düzenlemeler (otel, vs.) sunar. TATİLMAKİNASI tarafından sunulan alternatif düzenlemelerin Tüketici tarafından kabul edilmesi/kullanılması halinde, Tüketici, herhangi bir bedel iadesi veya tazminat talep edemez.

16.3. Tüketici, verilen hizmetin ayıplı olduğunun tespit edilmesi nedeniyle, TATİLMAKİNASI' nın sunmuş olduğu alternatif düzenlemeyi kabul etmeyerek sözleşmeden dönmek isterse, sözleşmeden dönme iradesini yazılı olarak TATİLMAKİNASI 'na bildirmiş olması halinde, TATİLMAKİNASI tarafından yapılan zorunlu giderler (vergiler ve ulaşım giderleri) ve o ana kadar ifa edilmiş hizmetlerden tüketicinin/katılımcının yararlandığı orandaki tutarın mahsubundan sonra kalan bakiye ile tutar, en geç 14 gün içinde, Tüketiciye/katılımcıya iade edilir sınırlı olduğunu kabul ve beyan eder.

16.4. Tüketici, başladığı turda, hizmetin kusurlu olduğunu yazılı olarak ilgilisine bildirdiği önemli bir yükümlülüğün TATİLMAKİNASI tarafından yerine getirilmediği veya getiremeyeceğinin tespit edilmesi halinde, TATİLMAKİNASI 'nın, Tüketiciye ilave maliyet getirmeyen eşdeğerde sunacağı alternatif düzenlemelerden/teklif edilen hizmetlerden birini tercih etmesi halinde bedelde indirim ya da her ne sebeple olursa olsun tazmin talebinde bulunmayacağını kabul ve beyan eder. Tüketici, anılan alternatif seçeneklerden birini kabul etmemesi ve sözleşmeden dönme iradesini TATİLMAKİNASI 'na yazılı olarak bildirmesi halinde, TATİLMAKİNASI 'nın o ana kadar ifa etmiş olduğu edimler için Tüketiciden hizmetten faydalandığı oranda uygun bir karşılık talep etme hakkı olduğunu kabul ve beyan eder.

16.5. Tüketici/Katılımcı olarak; GBA TURİZM İNŞAAT LTD. ŞTİ. Kişisel Verilen İşlenmesi Aydınlatma Metnini yüz yüze veya Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği'nin 4. maddesinin (c) bendi uyarınca, kısa mesaj, elektronik posta, internet, disk, CD, DVD, hafıza kartı ve benzeri her türlü araç veya ortamdan birini kullanarak okuyup, anladığımı ve bu şekilde alınan aşağıdaki beyanımın geçerli olduğunu kabul ediyorum. 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu'na uygun olarak Şirketiniz ve Şirketiniz adına şubeleriniz, alt acenteleriniz, çağrı merkeziniz, bağlı şirketleriniz tarafından ya da internet siteleriniz ile sosyal medya sayfalarınız ve bunlarla sınırlı olmamak üzere her türlü kanallar aracılığı ile; kişisel ve/veya özel nitelikli kişisel verilerimin; tamamen veya kısmen elde edilmesi, kaydedilmesi, depolanması, değiştirilmesi, güncellenmesi, periyodik olarak kontrol edilmesi, yeniden düzenlenmesi, sınıflandırılması, işlendikleri amaç için gerekli olan ya da ilgili kanunda öngörülen süre kadar muhafaza edilmesi, kanuni ya da hizmete bağlı fiili gereklilikler halinde Şirketinizin birlikte çalıştığı ya da kanunen yükümlü olduğu kamu kurum ve kuruluşlarıyla ve/veya Türkiye'de veya yurt dışında mukim olan üçüncü kişi hizmet sağlayıcı, tedarikçi firmalar, sigorta şirketleri ile Şirketiniz ve/veya Şirketinizin alt acenteleri ile paylaşılması, kanuni ya da hizmete bağlı fiili gereklilikler halinde yurtdışına aktarılması ya da kullanılmasının engellenmesi de dahil olmak üzere işlenmesine, konu hakkında tereddüde yer vermeyecek şekilde aydınlatılmış ve bilgi sahibi olarak açık rızam ile onay veriyorum.

 

17.ÖDEME İTİRAZI

Tüketici işbu sözleşmeyi imzalayarak kredi kartından, TATİLMAKİNASI tarafından tur /hizmet bedeline ilişkin olarak yapılan herhangi bir çekime itiraz etmeyeceğini, slip itirazı ve charge back talebinde bulunmayacağını kabul etmiştir.

 

18.HATALI VEYA ESKİK BİLGİ BEYANI

18.1. Rezervasyon aşamasında hatalı verilen doğum tarihlerinden TATİLMAKİNASI sorumlu değildir. Bu durumun check-in sırasında fark edilmesi durumunda ilgili tesis veya havayolunun yaptırım ve kuralları geçerli olacaktır.

18.2. Tüketici, rezervasyon esnasında TATİLMAKİNASI çalışanlarına ve/veya web sitelerine vermiş olduğu; e-mail, cep telefonu, faks vb. bilgilerine, TATİLMAKİNASI ve web sitelerinin kampanya duyurusu amaçlı yapmış olduğu bülten gönderimlerine izin verdiğini kabul ve beyan eder. Tüketicinin kendi iletişim kanallarına yapılan bildirim ve duyuruları istemediğini beyan etmesi halinde, TATİLMAKİNASI elektronik posta, sms, faks ve posta gönderimlerini sonlandıracağını taahhüt eder.

 

19.KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI HAKKINDA KANUN KAPSAMINDAKİ SORUMLULUK

19.1. Tüketici, TATİLMAKİNASI aracılığıyla işbu sözleşme kapsamında yaptırmış olduğu paket tur rezervasyonundaki bilgilerine istinaden tüm operatörlere her türlü SMS, e-posta ve sair bilgilerimeler ile TATİLMAKİNASI ’nın özel reklam vb. hizmetler hakkında bilgi bildiriminde bulunabilir. TATİLMAKİNASI, işbu sözleşmenin imzalanması ve Ek-5’te yer alan Açık Rıza Metni ile Tüketici tarafından kendisine iletilmiş olan her türlü kişisel veri(vize için gerekli evraklarda yer alan bilgiler, kimlik/pasaport bilgileri, iletişim bilgileri, telefon numarası, eposta adresi, ikametgah adresi ve sair iletişim bilgileri, sağlık bilgileri, görüntü/ses kaydı/fotoğraf, kredi kartı bilgileri/hesap numaraları, biyometrik ve genetik veri, sağlık verisi dahil her türlü özel nitelikli veri) bakımından, 7 Nisan 2016 tarihinde yürürlüğe giren 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK) gereğince, Veri Sorumlusu sıfatıyla, kişisel veri ve bilgileri kanunda açıklandığı çerçevede; elde edebilecek, kaydedebilecek, depolayabilecek, muhafaza edebilecek, hizmetlerini devam ettirebilmek amacıyla güncelleyebilecek, değiştirebilecek, yeniden düzenleyebilecek, mevzuatın izin verdiği durumlarda ve ölçüde üçüncü kişilere açıklayabilecek, devredebilecek, aktarabilecek, paylaşabilecek, sınıflandırabilecek, anonim hale getirebilecek ve kanunda sayılan diğer şekillerde işleyebilecektir.

19.2. Ayrıca yukarıda 19.1. maddeye ek olarak TATİLMAKİNASI, Tüketici tarafından kendisi ile yapılmış olan SMS, e-posta ve sair her türlü yazışma ile telefon görüşmeleri dahil ses kayıt dosyaları ve diğer elektronik ortamlardaki kayıtlı bilgileri hukuksal işlemlerde kullanabilir.

 

20.KİMLİK BEYANI

İşbu sözleşmede gerek imzası bulunan gerek ismi geçen çocuklar da dahil olmak üzere, bütün Tüketiciler, tura katılırken nüfus cüzdanlarını yanlarında bulundurmak ve otele giriş sırasında işbu paket tur / konaklama / hizmet sözleşmesini resepsiyon görevlisine ibraz etmek zorundadırlar.   Tesis tarafından belirlenen kriterler doğrultusunda ücretsiz veya indirimli konaklayacak olan çocukların rezervasyon sırasında beyan edilen özelliklerinin (yaş gibi) doğru olmadığının anlaşılması halinde, Tüketici, bu çocuklar için de derhal ve tamamen ödeme yapacak ve her türlü tazminde bulunulacaktır. Tüketici, turun düzenlendiği bölgenin yerel kurallarına, örf ve adetlerine ve konaklayacağı tesisin şartlarına, kurallarına uymakla mükelleftir. Tüketici, tur rehberinin, TATİLMAKİNASI 'nın, turun düzenlendiği bölgenin yerel idarelerin yetkililerinin/görevlilerinin uyarı ve kısıtlamalarına uyacaktır. Tur rehberi, tur programını eksiksiz gerçekleştirmek şartı ile değiştirebilir. Bu durumlarda Tüketici, TATİLMAKİNASI 'dan herhangi bir bedel iadesi/tazminat talep edemez.

 

21.DİĞER HÜKÜMLER

21.1. Ulaşım araçlarında ve konaklanacak tesiste evcil hayvan kabul edilmemektedir.  Ayrıca, Tüketici, seyahat edeceği ulaşım araçları için belirlenmiş olan bagaj (ağırlık, nitelik, nicelik, vs.) ve seyahat kurallarına vs. uymakla yükümlüdür.

21.2. Ön bilgilendirme ve broşürde belirtilen turlar veya hizmetler ekstra ücrete tabidir. Tüm paket turlarda ekstra tur ücretlerine ve içeriklerini gidilen şehir ve ülkelerdeki yerel acenteler belirlemekte ve önermektedir. Ekstra turlar ancak yeterli katılımın sağlanması halinde yapılabilecek olup, yapılmaması nedeni ile TATİLMAKİNASI 'dan hiçbir tazminat ve/veya iade talep edilemez. Tüketici; rehber, tesis, ulaşım aracı, aracı acente ve TATİLMAKİNASI yetkilileri ile sigorta şirketinin satın alınan hizmetle ilgili bildirdiği kurallara uyacağını; üçüncü kişilerin can, mal ve huzuruna saygı duyacağını, aksi takdirde hizmeti haklı nedenle alamayacağını ve iade hakkının bulunmadığını kabul eder. Tüketiciden kaynaklanan durumlar ile üçüncü kişilerin şahsi sorumluluklarından kaynaklanan hallerden TATİLMAKİNASI sorumlu değildir. 18 yaşından küçük çocuklar annesi ile seyahat ediyorsa babasından, babası ile seyahat ediyorsa annesinden, üçüncü bir kişi ile seyahat ediyorsa hem annesinden,çhem babasından muvafakatname almak zorundadır. Kıbrıs'a sadece fotoğraflı resmi kimlik ile uçuş yapılabilir. (Ehliyet, evlilik cüzdanı vb. geçerli değildir.) Hizmetin paket tur olması halinde paket turun eksik ya da hiç verilmemesi halleri 1618 sayılı Yasa'nın 12.maddesi gereğince sigorta ile teminat altına alınmıştır. Teminat kapsamı paket tur bedeli kadardır. Tüketici, dilerse masrafı kendisine ait olmak üzere, paket tur ve/veya konaklama hizmeti başlamadan evvel kaza ve hastalık halinde, çıkış noktasına dönüş masrafları ile her türlü kazadan doğan zarar ve tedavi masraflarını sigortalatabilir.

21.3. Tüketici, TATİLMAKİNASI 'nın, rehberin, ulaşım aracı ve tesis yetkililerinin/görevlilerinin bildireceği kurallara uyacağını, tura katılan diğer tüketicilerin ve 3. Kişilerin can, mal ve huzuruna saygı duyacağını, onları rahatsız edecek davranışlarda bulunmayacağını, aksi halde turdan/ tesisten çıkarılacağını, bu nedenle de TATİLMAKİNASI 'dan herhangi bir hak ve talepte bulunamayacağını kabul eder.

21.4. Oda blokajını, Tüketicinin konaklayacağı tesis yapmakta olup TATİLMAKİNASI 'nın doğrudan bir müdahalesi olamamaktadır. Bu nedenle, Tüketiciye tahsis edilen oda nedeniyle TATİLMAKİNASI sorumlu tutulamaz.

21.5. Tüketici, 1618 Sayılı Yasanın 12. maddesi gereğince paket tur satın almış ise, hizmetin hiç ifa edilmemesi veya eksik ifa edilmesi halleri, poliçe kapsamı doğrultusunda sigorta teminatı altında olup, teminat tur bedeli kadardır. Ayrıca, Tüketici ister ise, kaza veya hastalık hallerinin teminatı olarak, turun başlangıç noktasına dönüş masrafları ile birlikte kazadan doğan zarar ve tedavi masrafları için ek sigorta yaptırabilir. Bu konuda, sözleşme imzalanırken, tüketiciye ayrıca bilgi verilmiş ve tüketici aydınlatılmıştır.

21.6. Sözleşmede imzası bulunmayan, ancak, sözleşmede ismi geçen (adına rezervasyon yapılan) ve tura katılan Tüketiciler, sözleşmede imzası bulunan Tüketiciye, adlarına sözleşme yapma yetkisi verdiklerini, sözleşmeyi imzalayan Tüketicinin işbu sözleşmeyi imzalaması ile birlikte, sözleşmenin bütün şartlarının kendilerince de kabul edilmiş sayılacağını ve sözleşme şartlarına aynen uyacaklarını kabul etmiş sayılırlar. Bu nedenle, sözleşmede imzalarının bulunmadığı gerekçesi ile sözleşmenin iptalini isteyemezler. Ancak, bütün bunlara rağmen, sözleşmenin iptalini isterlerse, sözleşmede imzası bulunan tüketici, TATİLMAKİNASI 'nın tüm zararından sorumlu olur.

21.7. Sözleşmede imzası bulunan tüketici, kendisinin ve adına sözleşme yaptığı tüketicilerin isimlerinin doğru olduğunu, yanlış verdiği bilgilerin sorumluluğunun kendisine ait olduğunu beyan ve kabul eder.

21.8. Seyahat sigorta güvencesi paketi ücretleri, bundan yararlanmak isteyen tüketiciye aittir. Seyahat sigortası hizmeti satın alan veya seyahat sigortası paketinin içinde yer alan Tüketicilerin eksik veya ayıplı ifa, hasar, zarar ve kayıpları ile ilgili teminatın kapsamı bu hizmeti sunan sigorta firmasının poliçesinde belirlenmiş olup Acente bu teminatların içeriği, kapsamları veya uygulama şekilleri ile ilgili herhangi bir sorumluluk taşımamaktadır.

21.9. Taraflar işbu sözleşmede belirtilen adreslerini tebligat adresi olduğunu ve değişiklikler yazılı olarak bildirilmedikçe bu adreslere yapılacak tebligatların geçerli olduğunu kabul ve beyan ederler.

21.10. Tüketici, sözleşmeyi, sözleşmeye konu tura, konaklayacağı tesise ilişkin her türlü bilgiyi, sözleşme şartlarını, tur bedelini, tur bedeline dahil olan ve olmayan hizmetleri,  ödeme şartlarını ve şeklini, gerek Acente 'ye ait web adresinden (TATİLMAKİNASI) gerek Acentenin kataloğundan, ilanlarından, gerek sözleşme imzalanmadan önce acente tarafından verilen ön bilgilendirme evrakından, tur broşüründen, gerek Acente satış temsilcilerinden alıp, gerekli tüm incelemeyi yaptıktan, ayrıntılı bilgi sahibi olduktan ve okuduktan sonra, sözleşme şartlarında mutabık kalarak imzaladığını kabul ve beyan eder.

21.11. Tüketici, sözleşme konusu tura ait ödemeyi, mail order, sanal pos, havale veya EFT ile yapmak suretiyle işbu sözleşmeyi herhangi bir sebepten dolayı imzalayamamış olsa dahi, sözleşmenin TATİLMAKİNASI tarafından kendisine kalıcı veri saklayıcısı ile gönderildiğini, sözleşmeyi ve sözleşme şartlarını incelediğini, satın almak istediği tura ve turun ayrıntılarına, tur programına ilişkin tüm bilgileri, turun peşin ve taksitli satış fiyatını,  ödeme şeklini, fiyatların geçerlilik tarihlerini, vs. gerekli tüm bilgileri Acentenin kataloğundan, internet sitesinden (TATİLMAKİNASI) ve ilanlarından öğrenmiş olduğunu, sözleşmeyi de okuyup, incelediğini, ön bilgilendirmeyi ve tur programını okuyup incelemeden, sözleşmenin imzalanması aşamasına geçilemediğini sözleşmeyi inceleyip okumadan da ödeme safhasına geçilemediğini ve sözleşmede belirtilen hizmetleri, bu sözleşmedeki yazılı şartlar dâhilinde aldığını, sözleşmeyi sanal ortamda imzaladığını ve kalıcı veri saklayıcısı ile TATİLMAKİNASI 'na ilettiğini, bu durumun TATİLMAKİNASI tarafından Kalıcı Veri Saklayıcısı vasıtası ile belgelenebileceğini  beyan ve kabul eder.

21.12. İşbu sözleşme ve ekli kayıt formu (ulaşım ve ödeme detayları yer almaktadır.) bir bütün olarak sözleşmeyi oluşturmakta olup, buradaki tüm şartlar ve hükümler taraflarca müzakere edilmiş, anlaşılmış ve tarafların özgür iradeleri ile kabul edilerek imzalanmıştır. Sözleşmenin bir nüshası, Tüketiciye fiziki olarak/Kalıcı Veri Saklayıcısı ile verilmiştir.

21.13. Taraflar işbu sözleşmede belirtilen adres ve telefonların doğru olduğunu ve değişiklikler yazılı olarak ya da yönetmelikte belirlenen usuller ile TATİLMAKİNASI 'na bildirmek zorundadır. Aksi takdirde bu sözleşme gereğince kendilerine yapılması gereken bilgilendirmelerin hiç ya da zamanında yapılamamasından kaynaklanacak aksaklıklardan ve zararlardan acente sorumlu tutulamaz.

21.14. TATİLMAKİNASI 'nın sözleşmeye kısmen ya da tamamen uymaması hallerinde ödenecek tazminatın hesaplanmasında TÜRSAB KÜTAHYA ÇİZELGESİ maddeleri uygulanır. Acentenin defter ve belgeleri ile elektronik ortamda tuttuğu kayıtların, Tüketici hakkında TATİLMAKİNASI çalışanları ya da sair hizmet sağlayıcıları tarafından tutulacak tutanaklar ile münhasır delil olduğu konusunda taraflar anlaşmışlardır. Sözleşmede hükmü bulunmayan hallerde, verilen hizmete ilişkin yönetmelik hükümleri uygulanır. Tur kayıt formu, voucher, bilgilendirme broşürü ve sözleşme bir bütün olarak değerlendirilip, taraflarca okunup anlaşıldıktan sonra kabul ve imza edilmiştir.

21.15. Tüketici, bu sözleşmeden ya da mevzuattan kaynaklı acentenin ödeme yükümlülüklerinin ifasından temerrüde düşürülmesi halinde, 3095 sayılı yasanın 1. Maddesinde belirtilen oranda kanuni faiz uygulanacağını kabul ettiğini beyan etmiştir.

 

22.YÜRÜRLÜK VE İMZALANMA

22.1. Taraflar, iş bu sözleşmeden doğacak tüm ihtilafların çözümü ile ilgili TÜRSAB TAHKİM KURULU 'na başvurabilecekleri gibi İstanbul Anadolu İcra Dairesi ve Mahkemeleri, Tüketici Hakem Heyetleri ve yasa ile yetkilendirilmiş sair kuruluşlara başvurabilirler.

22.2. Sözleşmenin bir veya birden fazla maddesinin herhangi bir nedenle geçersiz sayılması halinde, sözleşmenin diğer hükümleri bu geçersizlikten etkilenmeyecek ve yürürlükte kalacaktır. İşbu sözleşmenin paket tur sözleşmesine dair hükümleri, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun Paket Tur Sözleşmeleri Yönetmeliği hükümlerine uygun olarak düzenlenmiş olup, sözleşmede düzenlenmeyen hususlarda ve varsa, Kanun ve Yönetmelik ile çelişen hususlarda, 6502 sayılı Kanun ve ilgili yönetmelik hükümleri geçerlidir.

22.3. Tüketicinin, paket tur, konaklama ve ulaşım kaydını tamamlaması, Tüketicinin “PAKET TUR, KONAKLAMA, ULAŞIM SATIŞ VE HİZMET SÖZLEŞMESİ” ve maddelerde yer alan eklerinde düzenlenen tüm maddeleri okuduğu ayrıca, anılı sözleşme ve eklerinde yer alan tüm maddeleri kabul ettiği anlamına gelir.

22.4. İşbu 22 madde ve 9 sayfadan oluşan “PAKET TUR, KONAKLAMA, ULAŞIM SATIŞ VE HİZMET SÖZLEŞMESİ” ve maddelerde yer alan ekleri; www.tatilmakinasi.com.tr internet sitelerinde tüm şartların kabul edildiğine dair alanın işaretlenmesi anında tüm maddeleri karşılıklı olarak kabul ve taahhüt edilerek imzalanmış olarak yürürlüğe girmiştir.

 

Genel Hususlar

1- Genel Şartlar tur programının ayrılmaz bir parçasıdır ve tur programından bağımsız düşünülemez.

2- Gün içindeki kur değişimi TL fiyatlara yansıtılmaktadır. Ödeme anındaki kurlar geçerlidir.

3- Gezi için yeterli katılım sağlanamadığı takdirde, Tatilmakinası gezi hareket tarihinden 7 gün öncesine kadar turu iptal edebilir. Böyle bir durumda iptal bilgisi misafire iletilir. Tur bedelinin tamamı misafire iade edilir. Tur dışında satın alınan ilave hizmetlerin iadesinde; Tatilmakinası 'ndan alınmış olan iç hat bağlantı uçuşu da misafire iade edilir, vize hizmeti, seyahat sağlık sigortası kullanılarak misafir adına vize başvurusu yapılmış ise bu hizmetler kullanılmış olacağından misafire iadesi yapılamaz, vize başvurusu yapılmamışsa vize ve seyahat sağlık sigortası da iptal edilerek ücret iadesi yapılır. Misafir iç hat bağlantı uçuşunu Tatilmakinası 'ndan bağımsız farklı bir ürün sağlayıcıdan aldıysa, gezinin Tatilmakinası tarafından iptal edilmesi durumunda Tatilmakinası 'ndan herhangi bir ücret iadesi talep edemez. Turun iptalinden dolayı oluşabilecek maddi ve manevi kayıpları misafir turu satın aldığında peşinen kabul eder, Tatilmakinası sorumlu tutulamaz.

4- Gezi için yeterli katılım sağlanamadığı takdirde Tatilmakinası iyi niyet göstererek turu iptal etmeme hakkında sahiptir. Bu durumda turun misafir için münferiden sağlanması söz konusu olacağından pakete dahil rehberlik hizmeti sadece yurtdışı gidiş-dönüş alan transferini kapsayacaktır.

 

İptal ve Değişiklik

5- Misafirlerimizin tur çıkış tarihinden 31 gün öncesine kadar Tatilmakinası 'na yazılı olarak bildirmek koşulu ile cezasız iptal hakkı vardır. Gezi başlangıç tarihine 31 günden az kalması durumunda tur ücretinin tamamını ceza bedeli ödeyerek iptal yapabilir. İptal talep edilmesi durumunda, iç hat bağlantı, vize hizmeti, seyahat sağlık sigortası gibi ilave alınan hizmetlerin iptal iade şartları iptal talep edilen süreye göre değişkenlik gösterebileceği için iadesi konusunda önden bilgi sorulması gerekmektedir. Tatilmakinası ilave hizmetlerin iptal iadesi için herhangi bir taahhütte bulunamaz.

 

Rehberlik Hizmetleri ve Ekstra Turlar

6- Ekstra turlar, belirli bir kişi katılım şartı ile düzenlenmektedir. Yeterli sayı sağlanamadığı takdirde geziler yapılamamakta veya ekstra gezi fiyatları ve içerikleri değişiklik gösterebilir. Ayrıca turların günleri ve saatleri, gidilecek yerlerdeki müze, ören yerlerinin açık/kapalı olma durumlarına ve hava şartlarına göre rehber tarafından değiştirilebilir. Ekstra turlar sırasında misafirlerimize farklı rehber eşlik edebilir.

7- Ekstra turlar için tahsis edilen araçlar, bu ekstra turu satın alan misafirlerin kullanımı içindir.

8- Tur paketine dahil olan panoramik şehir turları, şehirlerin genel tanıtımı için düzenlenen ve araç içinden rehber anlatımıyla panoramik olarak yapılan müze, ören yeri girişlerini içermeyen en fazla 2-3 saatlik turlardır. Panoramik turlar, programda belirtilen diğer turlar da dahil olmak üzere, tura denk gelen gün ve saatte yerel otoriteler tarafından gezilmesine, girilmesine izin verilmeyen veya herhangi bir etkinlik nedeniyle kapalı yollar sebebiyle gerçekleşmediği takdirde, keza hava şartları nedeniyle turun yapılması imkansız hale geldiği durumlarda bahse konu turların yapılamamasından Tatilmakinası sorumlu değildir. Bazı turlar kapalı yollar veya araç girişine izin verilmeyen noktalarda imkanlar dahilinde toplu taşıma veya yaya olarak yapılabilir.

9- Rehberimiz, turlarımızın içeriğine bağlı kalarak, katılımcı sayısına, müze ve ören yerinin kapalı olma durumuna göre şehir turu ve/veya ekstra turların günlerinde değişiklik yapabilir. Bu durum uçuş saatlerinde oluşabilecek değişiklikler karşısında da geçerlidir.

10- Ekstra turlar katılımcının isteğine bağlı olup zorunlu değildir. Tur esnasında düzenlenen ekstra turlara katılmak istemeyen yolcular, yol üzerinde bulunan müsait bir dinlenme tesisinde beklemeyi kabul etmiş sayılırlar. Bu yolcular ekstra tur başlamadan yol üstü dinlenme tesisine bırakılıp, turun tamamlanması ardından bırakıldıkları noktadan alınırlar. Bekleme esnasında yapacakları kişisel harcamalar kendilerine aittir.

11- Turlarımız esnasında rehberimizin misafirlere bildirdiği saatler aracın hareket saatidir. Tüm misafirlerimizin hakkını eşit olarak gözetmekle sorumlu olan rehberimiz buluşma saatlerinde herhangi bir bekleme yapmadan aracı hareket ettirecektir. Olası bir durumda geç kalan misafirimiz bir sonraki durağa kadar ulaşımını kendi imkanları ile yapmak durumundadır.

12- Tur programında yer alan güzergâh üzerinde oluşabilecek tüm mücbir sebeplerde araç rehberi güzergahta ve tur programda değişiklik yapabilir. Rehberimizin tur sırasında verdiği saatlere misafirlerimizin uymaması sonucunda, tur programında yazdığı halde gezilemeyen yerlerden acente sorumlu değildir. Tur öncesi ve tur esnasında hava muhalefeti nedeniyle ve mücbir sebepler ile yapılamayan turlarda acente sorumluluğu yoktur.

13- Ekstra turların dahil olduğu programlarda, müze ören yeri giriş ücretlerinin rezervasyon esnasında acentemize ya da tur esnasında rehbere ödenmesi zorunludur.

 

Uçuşlar Hakkında

14- Tatilmakinası hava yolu ile yolcu arasında aracı kurum olup, olası ihtilaflarda Türk mevzuatının ilgili hükümlerinin yanı sıra Lahey Protokolü ve Varşova Konvansiyonu uygulanacaktır.

15- Tur uçuşları grup bileti olduğu için uçak saatleri değişebilir. Güncel uçuş detaylarını acentenizden teyit edebilirsiniz. Güncel saatler tur bilgilendirmesi ile acentemiz tarafından iletilecektir.

16- Turun satın alınması sırasında pasaportta geçen isim, doğum tarihi, pasaport numarasının doğru olarak bildirilmesi zorunludur. Uçak biletleri bu bilgilere göre kesilmektedir. Hatalı bilgilerden oluşacak bilet iptal ve değişiklik ceza bedelleri tarafınızdan tahsil edilir.

17- Tarifeli ve özel uçuşlarda rötar ya da uçuş saati değişiklikleri olabilir. Tatilmakinası, bu değişiklikleri en kısa sürede bildirmekle yükümlüdür. Yolcu uçuş saatinin değişme/iptal riskini kabul ederek geziyi satın almıştır.

18- 0-2 yaş arası çocuklar sadece alan vergisi bedeli öderler.

19- Hava yolları kuralları gereğince; gidiş-dönüş olarak satın alınmış uçak biletlerinin gidiş uçuşu kullanılmadığı takdirde, dönüş uçuşu hava yolu tarafından iptal edilmektedir.

20- Uçaklı turlara katılan kişiler için yapılması gereken check-in ve boarding işlemleri kişisel işlemlerdir ve bu işlemlerin misafir tarafından uçuş öncesinde havalimanlarında, ilgili hava yolu kontuarlarından ya da online olarak hava yolu firmalarının internet sitelerinden yapılması zorunludur.

21- Uçuşlarda oluşabilecek son dakika rötarları ve kapı değişiklikleri, havalimanlarında sesli anons edilmekte ve alandaki bilgi panolarında gösterilmektedir. Bu bilgiler bizzat misafirler tarafından takip edilmelidir.

22- Tura katılım için hava yolları kuralları doğrultusunda bildirilen saatlerde, belirtilen havalimanında hazır bulunmayan, check-in ve boarding işlemlerini zamanında yaptırmayan, check-in ve boarding işlemlerini zamanında yaptıran ancak uçağa binmeyen misafirlerin, uçuşu gerçekleştirememeleri durumundan Tatilmakinası sorumlu değildir. Uçağı kaçıran misafirlerin tura dahil olmaları için gerekli olacak gidiş-dönüş yeni uçak biletlerinin temini ve gidilecek bölgedeki transferleri vb. gibi konulara dair oluşacak tüm masraflar kendilerine aittir.

23- Türkiye çıkışlı uçakların genelinde valiz ağırlığı 20 kg'dır. Bu ağırlık uçak firması ve gidilecek ülkeye göre değişiklik gösterebilir. Gidilecek ülkede iç hat uçuşları bulunuyorsa, bu iç hat uçuşlarda valiz ağırlığı 15 kg'a düşebilmektedir. Fazla bagaj ağırlık/fiyat kuralları hava yolları tarafından belirlenmekte olup, Tatilmakinası 'nın sorumluluğunda değildir.

24- Uçak biletlerini milleri ile upgrade etmek (business veya first class'a yükseltmek) isteyen misafirlerimiz için; biletleri kesildikten sonra hava yolunun (üyeliğinizin bulunduğu hava yolunu kontrol ediniz) müsaitliğine bağlı olarak upgrade işlemleri gerçekleştirebilir. Her uçuş için mil garantisi verilmez. Programın biletlerinin upgrade edilebilir sınıftan olup olmadığını kontrol ediniz.

25- Bazı havayollarında yeme-içme ve online check-in hizmetleri ekstra ücrete tabi olabilir.

26- Uçaksız olarak tura dahil olan misafirlerimizin, kendi imkanları ile ve herhangi bir gecikme olmadan tur başlangıç noktasında hazır bulunması gerekmektedir. Aksi bir durumda tüm transferlerini kendi imkanları ile sağlayacaklardır.

 

Diğer Hususlar

27- Tatilmakinası misafirin doğrudan otel ile iletişime geçerek yaptığı herhangi bir değişiklik veya iptal işlemi için sorumluluk kabul etmeyecektir. Bu durumda Tatilmakinası 'nın iptal koşulları geçerli olacaktır.

28- Tur programında otel(ler) isim belirtilmeden sadece kategori bilgisi verildiği ve/veya aynı destinasyon için seçenekli sunulduğu durumlarda gezi hareketinden 24 saat önce misafire Tatilmakinası tarafından bildirilecektir.

29- Fuar, kongre, konser, etkinlik, spor turnuvası vb. gibi özel dönemlerde oteller belirtilen lokasyonlardan veya km' lerden daha fazla mesafede kullanılabilir. Böyle bir durumda, turun hareket tarihinden 24 saat önce Tatilmakinası tarafından bilgi verilecektir.

30- Satın alınan tura kayıt esnasında; misafir tarafından pasaportta geçen isim, doğum tarihi, pasaport numarasının sisteme doğru şekilde girilmesi/beyan edilmesi gerekmektedir. Uçak biletleri bu bilgilere göre kesilmektedir. Hatalı bilgilerden oluşacak uçak bileti iptal veya değişikliklerinin ceza bedeli misafirlere yansıtılır.

31- Cep telefonlarınızı yurt dışında kullanabilmek için Türkiye'den ayrılmadan önce, telefonunuzun yurt dışına açık olup olmadığını, hattınızın ait olduğu şirket ile iletişime geçerek kontrol ediniz.

32- Konaklama için otel giriş saati 15.00, çıkış saati ise 12.00'dir.

33- Tatilmakinası tarafından, oda ile ilgili talepler (yüksek kat, genel alanlara yakın, sigara içilen/içilmeyen, yatak tipi) otele bildirilir. Ayırtılan odaların, otelin müsaitliğine göre misafirin tercihleri doğrultusunda olmasına özen gösterilir. Bu taleplerin gerçekleşmesi otele giriş sırasındaki müsaitliğe bağlıdır ve Tatilmakinası tarafından garanti edilemez.

34- Otellerde sunulan kahvaltı Türk mutfağında alışılagelmiş zengin kahvaltıdan farklılık göstermektedir. Genelde kontinental kahvaltı olarak adlandırılan tereyağı, reçel, ekmek, çay veya kahveden oluşan sınırlı seçenekler ile sunulmakta olup, gruplar için gruba tahsis edilmiş ayrı bir salonda servis edilebilir.

35- Bazı durumlarda çift yataklı oda yerine çift kişilik yatak olabilmektedir. Çoğu Avrupa oteli, gerektiğinde birleştirilebilen 2 yataklı odalar sunmaktadır.

36- Çocuk ve ek yatak politikası her otelin, oda tiplerine göre değişiklik gösterebilir.

37- Her türlü ilave yatak ve bebek karyolası, talep üzerine ve otelin müsaitliği doğrultusunda temin edilir ve otel tarafından onaylanması gerekir.

38- Odadaki ilave yatak veya bebek karyolası kapasitesi 1 adettir (azami).

39- 3 kişilik odalarda ilave yatak uygulaması vardır, bu tip odalarda 3. Kişiye tahsis edilen yatak standart yataklardan küçüktür. 3 Kişilik odalar 1 büyük yatak + 1 ilave yataktan oluşmaktadır. İlave yataklar, açma-kapama ve coach bed olarak adlandırılan yataklardan oluşmaktadır. Misafirlerimiz 3 kişilik oda ve/veya çocuklu rezervasyonlarında standart odaya eklenecek ilave yataklar nedeniyle odalarda yaşanabilecek sıkışıklık ve yatak tipini kabul ettiklerini beyan etmiş sayılırlar. Çocuk indirimleri 2 yetişkin yanında kalan yaş grubuna uyan tek çocuk için geçerlidir. 0-2 yaş çocuklar için otellerde yatak garantisi verilmemektedir.

40- Yoğun dönemler otellerde sıkışıklık olmasından dolayı aynı standartlarda ya da bir üst kategoride oteller ile değişiklik yapılabilmektedir.

41- Otel rezervasyonlarında belirtilen, yetişkinler ile konaklayacak çocuk sayısı ve çocukların yaşları misafirlerimizce hatalı beyan edilir ise ilgili oteller ek bedel tahsil edebilir. Böyle bir durumda sorumluluk yanlış beyanda bulunan misafire aittir. Otel tarafından çocuklar için yaş tespitine yönelik kimlik talep edilebilir.

42- 2 yetişkin + 1 çocuk olan rezervasyonlarda, çocuk için ayrı yatak bulunmayabilir. Çocuk fiyatları ancak çocuğun iki yetişkin yanında konaklaması durumunda geçerlidir. Çocuk indirimleri 2 yetişkin yanında kalan yaş grubuna uyan, “tek çocuk” için geçerlidir.

43- Gün içindeki kur değişimi, TL fiyatlara yansıtılmaktadır. Ödeme anındaki kurlar geçerlidir. İlave talepleriniz, otelde alacağınız bazı ek hizmetler (minibar, ütü vb.) otel tarafından ekstra ücrete tabi tutulur. Bu masraflar satın alma esnasında ücrete dahil edilmez ve konaklamanız sırasında doğrudan otele ödenir.

44- Bazı ülkeler şehir, turizm ya da yerel düzeyde vergiler ile ilgili farklı uygulamalara sahiptir. Bu şekilde uygulanmakta olan her türlü şehir, turizm ya da diğer vergiler, giriş veya çıkış sırasında otel tarafından, misafirden tahsil edilir.

45- Programlarda verilen yol mesafeleri harita bazlıdır. Trafik, hava şartları, gidilen ülkenin coğrafi konumu, yol çalışmaları ve şartları gibi durumlarda yolculuk süreleri uzayabilir.

46- Tatilmakinası zorunlu durumlarda veya gerek gördüğü durumlarda programın içeriğini bozmadan şehirlerin programdaki sırasını ve uçulacak olan ana havayolunu değiştirebilir.

47- Tura iştirak eden kişilerin, şahsi eşyaları, çantaları, valizleri, pasaportları / kimlikleri kendi sorumluluğunda olup, unutulan/kaybolan/çalınan eşyalardan Tatilmakinası sorumlu değildir. Unutulan eşyaların bulunma durumlarında Ülkeye ve/veya kişiye ulaştırılması sırasında yapılan masraflar eşya sahibine aittir.

48- Tura katılan kişilerin seyahat sağlık sigorta poliçelerini ve herhangi bir sağlık sorunları varsa ilgili ilaç ve raporlarını yanlarında bulundurmaları zorunludur.

49- Olası ekstra harcamalar için otele girişte, resmî kurumlarca düzenlenmiş fotoğraflı kimlik/pasaport ve kredi kartı ya da nakit depozit, otel tarafından talep edilebilir. Çıkış sırasında talep edilen depozit iadesi otel ile misafir arasında olan bir işlem olup, Tatilmakinası’ nın herhangi bir müdahalesi bulunmamaktadır.

50- Hastalık, kayıp çalıntı gibi durumlarda rehber için grubun bütünlüğü ve devamı esas olduğundan, rehber bu tarz olumsuz durumlarda misafirlere birebir eşlik edememektedir.

51- Tur esnasında, otobüs kullanımında koltuk numarası garanti edilemez.

52- Turlarımızda kullanılan araç tipleri kişi sayılarına göre aşağıdaki şekilde sınıflandırılır. Her turumuzda bulunan kişi sayısına göre aşağıda bulunan araç tipleri tayin edilir.

Otobüsler: 25- 46 Kişi Sayılarında Kullanılır. Mercedes Travego/Tourismo, NEOPLAN Cityliner/Tourliner, Temsa Safir/Maraton, Man Fortuna vb.

Midibusler: 17- 24 Kişi Sayılarında Kullanılır. Isuzu Turkuaz, Otokar Mega vb.

Minibusler: 16’ya kadar Kişi Sayılarında Kullanılır. Vw Volt, Mercedes Sprinter vb.

53- Tüm misafirler, yukarıda belirtilen maddeleri kabul ederek turun satışını gerçekleştirmiş sayılır.

 

Vize Bilgileri

Vize başvurusu gerektiren turlar için geçerli bilgiler;

• Vize başvurusu için seyahat bitiş tarihinden itibaren en az 6 ay geçerli pasaport ile acentemizden “Vize için gerekli evraklar” listesinde belirtilen belgeler ile başvurulması gerekmektedir.

• Vizenin gidilecek tura ilk giriş yapılan ülkeden veya en fazla konaklama yapılacak ülkeden alınması gereklidir.

• Yeşil pasaport sahipleri için vize uygulaması olmayıp, seyahat bitiş tarihinden itibaren en az 6 ay geçerli pasaport yeterlidir.

• Programda belirtilen vize bilgileri Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarının tabii olduğu bilgilerdir. Türkiye Cumhuriyeti dışında bir pasaporta sahip olan misafirlerimiz vize bilgilerini ilgili konsolosluklardan temin etmelidirler.

• Vize alınmış olması ülkeye giriş yapılabileceği anlamına gelmez. Pasaport polisinin sizi ülkeye sokmama yetkisi vardır. Bu durumdan acentemiz sorumlu değildir, sorumluluk misafire aittir.

• Yırtık, yıpranmış, ıslanmış ve/veya benzeri tahribat (lar)a uğramış pasaportlar nedeniyle ziyaret edilecek ülke sınır kapısında gümrük polisi ile sorun yaşanmaması adına; alınan pasaportların yenilenmesi ve T.C. vatandaşlarına vize uygulayan bir ülke ise ilgili vizenin yeni pasaportta olması gerekmektedir. Aksi durumda sorumluluk misafire aittir.

• 18 yaşından küçük misafirlerimiz tek başlarına ya da yanlarında anne ya da babadan sadece biri ile seyahat ederken ülke giriş-çıkışlarında görevli polis memurunca anne-babanın ortak muvafakatini gösterir belge sorulması ihtimali olduğundan; 18 yaş altı misafirlerimizin ve anne-babalarının bu konuda hassasiyet göstermelerini tavsiye ederiz.